kortvecka på landet

Det finns få saker som är så underbara som att spendera tid ute i stockholms skärgård under sommaren, helst ska man ha alldeles för mycket ledig tid så att dagarna kan spenderas med att bara vara, gärna ligga på en solig brygga och dricka lite öl utan några planer alls. Klädseln är ledig och enkel precis som den ska vara när man är på landet.
Byxorna är ganska rejält upprullade, samma sak med skjortärmarna, tröjan används som kudde och jag ligger och plinkar på gitarren medan jag lyssnar på vågorna som slår emot bryggan.

frammåt kvällen åker metspöt fram och dom kommande timmarna spenderas med att titta på hur flötet guppa upp och ner bland vågorna.

För övrigt tycker jag väskan är riktigt snygg och till det priset inkl frakt är det verkligen svårt att hitta något vettigare, hade jag inte redan ägt en väska hade jag nog slagit till direkt!

Dagens klädsel är inspirerad av vem då? någon som kan lista ut vem och vilken bild inspirationen kommer ifrån?  borde inte vara allt för svårt, tycker jag iallafall!



Kabelstickad tröja clubroom @ amazon just nu ca 130 kronor

skjorta http://www.nautica.com/ ca 300 kronor

Byxor H&M 198 kronor

Skor www.asos.com ca 500 kronor

Klocka Nautica via ebay.com köp nu pris ca 1000 kronor inkl frakt

väska ebay.com köp nu pris  köp nu pris ca 300 kronor inkl frakt


Kommentarer
Postat av: Gefundenes Fressen

Ahh, Pripps Blå på en skärgårdsbrygga. Lite Tomas Ledin i bakgrunden. Det är verkligen Sverige när det är som bäst.

2009-05-25 @ 07:41:26
URL: http://www.pityful.blogspot.com
Postat av: RobiniLund

Gillar verkligen denna klädsel. Väskan ser bra ut! Lirar du själv gitarr förresten? keep it up:)

2009-05-25 @ 13:42:14
Postat av: jimmy

gefundenes: ja eller hur, lire härlig skärgårdsromantik! :)



robinilund: kul att du gillar de, jo lirar lite gura men endast hemma för mig själv, på sin höjd plågar jag flickvännen med lite falsksång! haha

2009-05-25 @ 16:04:29
URL: http://fashionbycsn.blogg.se/
Postat av: Fredrik

Jag måste instämma i denna skärgårdsromantik Tillbringar själv 3-4 veckor på ute på landet som råkar ligga ute i Sthlms skärgård och det är verkligen underbart.

Blir mycket randiga tröjor, stickade polos, ljusblåa oxfordskjortor, båtskor, lite metande men också båtfärder :)

Längtar redan nu.

2009-05-25 @ 17:25:28
Postat av: jimmy

Fredrik: låter som en perfekt sommar i mina öron :)

2009-05-26 @ 11:47:55
URL: http://fashionbycsn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0