Dagens fundering: Det finns fler anledningar till att män klär sig som dom gör!

Har suttit på jobbet och funderat över varför varför majoriteten av alla gifta kvinnorna shoppar kläderna åt sina män (eller i alla fall majoriteten över 40 år verkar göra det)


Till och börja med så vill jag faktiskt lägga skulden på kvinnorna runt om i landet, männen ges inte ens chansen att köpa sina egna kläder , för oavsett vad som sägs så märks det att många gillar att få klä sina män, att se dem som små marionett dockor som dom kan få pyssla med, det är nästan som att lekarna med dockorna från småbarns åldern håller i sig. Tänkte på det senast jag var på stan, ett par gick omkring på H&M och varje gång mannen tog fram ett plagg frågade han "Ja men den här då" och fick svaret "Nej, testa den här istället", hon hade redan bestämt sig för vad han gillade och hur han skulle se ut. Fick känslan av att hon ville kunna visa upp sin man för vännerna och konstatera att"är han inte söt".


Dessutom verkar många kvinnor desperata över att vara ihop med en "yngre" man vilket gör att dom klär sina män i kortärmade skjortor och andra kläder som passar bättre på en 14-åring än en medelåldersman med ölmage.


Helt ärligt låt era män försöka shoppa åtminstonde, visst kommer han komma hem med plagg du inte gillar men när han äntligen vågar ta för sig i klädbutiken utan att "vara bögig" kommer det bli bättre och bättre, det lovar jag!


Nej då han kommer inte se ut så här efter en runda på stan!


Kommentarer
Postat av: Cristian

Haha, charmig bild... (eh?)

2009-05-22 @ 08:59:09
URL: http://ichris.blogg.se/
Postat av: Elisabet

Gravid? ;)

2009-05-23 @ 21:22:29
URL: http://motyl.blogg.se/
Postat av: Gefundenes Fressen

Oj, riktigt nice! Var jag kan jag köpa mig ett eget par hängselbrallor? ;)

2009-05-24 @ 18:23:32
URL: http://www.pityful.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0