skandinaviskt preppy

preppy i all ära, men det blir lätt lite väl klyschigt, för även om Ralph Laurens reklambilder ofta är grymt snygga och att det är härligt med den vågade stylningen så är det mer eller mindre omöjligt att bära upp det utan att se väldigt malplacerad och fel ut.

 

Industribolaget.blogg.se pratar ofta om brooken preppy, alltså preppy fast mindre städat och vårdat, något som är mycket mer lättburet och oftast även snyggare, men personligen är jag mer inne på det jag skulle vilja kalla skandinaviskt preppy, med det menar jag typ preppy möter svensk skärgård.

brothers reklamn nedan är ungefär vad jag menar

 

För att förklarar det tydligare har jag även slängt ihop en egent outfit

.

 

 

Chinos H&M 198 kronor

Linneskjorta Uniqlo 20 pund

Slips uniqlo 6 pund

Skor topman 45 pund

Solglasögon topman 12 pund

Väska H&M 198 kronor

Cardigan laredoute.se 349 kronor



Kommentarer
Postat av: Samuel



Bra namn på blogg! Känner igen mig i det. Klockrent!



Kul att du är inne på broken preppy. Scandinavian preppy är inte fel det heller :)



Mvh



Samuel

2009-03-02 @ 19:49:02
URL: http://industribolaget.blogg.se/
Postat av: anonym

tack samuel! kul att fler känner igen sig i det hela!

2009-03-03 @ 13:23:38
URL: http://fashionbycsn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0