Dennis efterfrågade: basgarderoben

Basgarderoben är väldigt svår att definiera, allt beror på vilken stil man har, därför har jag först satt ihop ett kollage med plagg jag anser att alla oavsett stil bör ha i sin garderob för att sen lägga upp vad jag, utöver dom första plaggen, skulle ha svårt att klara mig utan. Dennis vill du ha nå mer specifikt så återkom gärna och förklara ungefär vilken stil du är ute efter så ska jag se om jag kan skramla fram lite mer!

Ett av dom viktigaste plaggen i var mans garderob bör vara en välsittande kostym, gärna med lite modernare snitt så att kavajen även fungerar bra med t.ex. jeans till tillfällen där kostym är lite väl uppklätt och t-shirt underklätt.
I övrigt bör man se till att hålla sig till rätt så neutrala färger så som marinblått, beige, brunt och vitt för att sen komplettera med mer färgglada detaljer etc. en bra basgarderob är helt enkelt tidslös.


vit t-shirt H&M 49 kronor
formell vit skjorta www.laredoute.se 299 kronor
lite mer ledig ljusblå skjorta www.laredoute.se 429 kronor
marinblå kostym (endast kavajen med på bilden) brothers ca 2000 kronor
chinos H&M 299 kronor
svarta finskor Loake Cagney www.herringshoes.co.uk från ca 1400 kronor
svart bälte www.beltoutlet.com ca 40 kronor
vita sneakers www.sneakersnstuff.com 799 kronor
ett par rådenim jeans topman ca 300 kronor
Slips Paul fredricks ca 300 kronor
vit bröstnäsduk här i ett 3-pack i linne från Umo Lorenzo för ca 70 kronor

Vad som saknas till min basgarderob

Personligen skulle jag aldrig klara mig utan virkade och stickade tröjor av olika slag samt lite fler slipsar, en paisleymönstrad bröstnäsduk och en snygg portfölj.



En cardigan uniqlo ca 300 kronor
en v-ringad tröja H&M 199 kronor
2 slipsar en randig www.thetiebar.com ca 120 kronor och en virkad via ebay.com ca 100 kronor
en paisley brösnäsduk www.thetiebar.com ca 100 kronor
en till skjorta H&M 199 kronor
Ett par andra chinos www.laredoute.se 429 kronor
ett flätat brunt läderbälte www.beltoutlet.com ca 100 kronor
ett par bruna loafers GH Bass Larson via www.asos.com ca 1000 kronor
en portfölj via ebay.com ca 700 kronor inkl frakt


Kommentarer
Postat av: Dennis

Tack för inlägget. Jag ska försöka vara lite mer specifik, detta är helt klart det stuket av basgarderob jag menade. Men kan du hitta lite mer preppy hållet. Gärna höstplagg.

2009-08-04 @ 23:42:29
Postat av: Jimmy

Dennis: Inga problem lägger till en del 2: basgarderob för hösten med preppyinfluenser!

2009-08-05 @ 00:02:41
URL: http://fashionbycsn.blogg.se/
Postat av: Mr Mariestad

Då har jag en annan uppgift till dig.



En journaliststudent i Luleå/Piteå, vad "funkar" då. Tänk på att vi här uppe inte har tillgång till topman och liknande.

2009-08-06 @ 16:58:35
URL: http://mrmariestad.blogg.se/
Postat av: Jack

Thanks

2009-12-19 @ 19:18:59
URL: http://www.dincercam.com
Postat av: Jompa

Vart köper du prisvärda snygga skjortor?

2010-08-05 @ 17:20:50
Postat av: Michelle

Fin blogg du har! Har du designat den själv? Om inte, var hittar man isåfall designen du använder? Tack :)

2011-07-11 @ 01:21:22
URL: http://gravidforsakring.net
Postat av: Smsa Låna

Jag hoppas att du fortsätter med att skriva nya inlägg till din sida - den har verkligen potential :)!

2011-07-20 @ 01:43:53
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0