Äntligen gentlemen

Äntligen ska Klas Östergrens fantastiska böcker gentlemen och gangsters filmatiseras, Klas skriver just nu på manuset som ska spelas in till en dramaserie av SVT drama. Jag håller tummarna för att dom lyckas bra, att kläderna känns rätt osv. för isåfall blir det inget annat än succé!

Dagens klädsel är ungefär hur jag föreställer mig att henry morgan klär sig i boken, slipsen ska givetvis vara knuten med den "svåra duke of windsor knuten"  när hán sitter nedsjunken i sin chippendalefåtölj i den lugubra våningen vid mariatorget.

Läs hela aritkeln här,



Tweedkavaj via ebay storlek 38 just nu ca 900 kronor inkl frakt
Skjorta topman ca 240 kronor
Tröja H&M 199 kronor
Byxor www.Laredoute.se 199 kronor
Skor Loake 202 www.herringshoes.co.uk ca 1020 kronor
Slips Jos A bank via amazon ca 100 kronor
keps via amazon ca 180 kronor
Bröstnäsduk www.thetiebar.com ca 60 kronor
Fickur coleman ca 150 kronor

Kommentarer
Postat av: Johan

Hej

Kan du tipsa om ett par prisvärda brouges till hösten som man inte behöver köpa Internet. Om Ni kan tipsa om en affär i Göteborg så vore det kanon. Tack på förhand.

2009-08-04 @ 13:12:23
Postat av: Jimmy

Johan: ska se ifall jag får fram nått vettigt!

2009-08-04 @ 21:34:47
URL: http://fashionbycsn.blogg.se/
Postat av: Linus

Oj, detta har helt gått mig förbi!

låter onekligen väldigt intressant.

Måste nog läsa om båda böckerna känns det som.

annars kan jag varmt rekomendera fantomerna av samma författare. Fantastisk!

Tack för en bra blogg förövrigt, mycket spännande angreppsvinkel på mode.

2009-08-05 @ 18:18:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0