Vardagspreppy

Jag gillar verkligen preppyn när den inte blir för streotyp och tråkig, istället för att se ut som en reklamskylt från Ralph Lauren är hela poängen enligt mig att våga vara lekfull när man väljer klädsel.
Den här outfiten är tänkt att fungera i mer vardagliga situationer utan att tappa det lekfulla.
Jag gillar verkligen flugan och även om den är en aning dyr så väcker den mitt "ha begär", sen är byxorna kanske i tightaste laget hade själv nog föredragit en lite mer "klassisk" siluett på dem, men jag gillar verkligen färgen.
För övrigt tycker jag att grönt är en klart underskattad färg på skjortor, det är lättkombinerat, ledigt men ger ändå ett propert intryck.

Grön skjorta H&M 198 kronor

Marinblå cardigan H&M 298 kronor

Byxor topman ca 380 kronor

Fluga http://www.bowtieclub.com/ ca 380 kronor

Ökenkängor Topman ca 650 kronor

Skärp asos ca 70 kronor

Läderväska ebay.com just nu ca 220 kronor


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0