svar på frågorna

Vem är mannen bakom bloggen?

ja du, sånt här är alltid lika svårt, jag är 19 år, pluggar på kth och lirar lacrosse.
Jag bor tillsammans med min flickvän i en etta på söder och jobbar extra på sl, vilket iof. är helt ok då jag kan få väldigt mycket plugg gjort på jobbet.
mina största intressen är väl mode/kläder och sport.  Men jag är också rätt så intresserad av inredning.
Jag spenderar en stor del av min fritid med att träna eller umgås med vänner/flickvännen, får jag tid över lirar jag gärna lite gitarr. Vet inte riktigt vad mer det finns att säga faktiskt.

5 måste plagg för sommaren samt 5 plagg som bör undvikas till varje pris?


min fem "måste" plagg är:
en vit button down skjorta i typ oxfordstyg eller annat lite kraftigare tyg.
en ofodrad bomulls eller linnekavaj.
ett par vita tunnare sneakers.
ett par ljusare lite slitna jeans.
en grå sweatshirt.


skjorta tailorstore.se 349 kronor, ofodrad bomullskavaj H&M 798 kronor, sneakers tretorn via sneakersnstuff 549 kronor, grå sweatshirt Uniqlo ca 120 kronor, jeans H&M 398 kronor


5 plagg som jag tänker undvika är nog:
allt för tighta jeans, det är tyvärr inte snyggt när benen ser ut som stoppade korvar.
spetsiga skor
för korta byxor, de må vara "trendigt" men personligen tycker jag det är fan så mycket snyggare med lagom långa, alt uppvikta/upprullade!
keps-jag tycker det oftast ger ett rätt så barnsligt intryck, sen finns det som alltid undantag.
Kostymväst- bär du inte tredelad kostym så är kostymvästen inte ok om man vill undvika att se ut som en boråsschtekare!


Vet inte riktigt vad som är bra eller dåligt på bloggen. Jag kom hit genom Storstadspojkens länk och har fastnat sedan dess. Men kanske sikta på en outfit om dagen? eller ett tips om dagen. Något återkommande tema varje vecka, casualfriday eller något.


tack för tipsen ska knåpa lite på något återkommande tema!


Hur gångbart blir Chinos i sommar? Beige eller Marinblå? Ska man ha det med "Eastcoast preppy" eller även i annat sammanhang? Vilka skor ser bäst ut med chinos?


Chinos fungerar garanterat i sommar (och alla sommrar framöver) det är ett klassiskt plagg som fungerar till mycket mer än preppy stil! ang. skor så beror det väldigt mycket på modellen på byxorna men oavsett vad så passar ett par tunnare, skor med nättare sula är solklart bättre än ett par med traktorsula!
idag eller imorgon tänkte jag knåpa ihop 3 olika sätt att bära chinos!

Vad gäller för kostymer i år, tänker till studenten och så. Hur många knappar? Färger? Do and don'ts? inne/ut? Vad skulle du själv valt?.

När det kommer till kostymer skulle jag köra på det "klassiska" (det finns ju en anledning varför det hållt i sig så pass länge) nämligen 2-knäppt marinblå eller mörkgrå kostym, tyvär blir det sällan bra med för mycket trender kring just sånna här plagg. dont's skulle jag nog säga är undvik polyestermonster, ull andas mycket bättre än polyester, vilket oftast behövs i försommarvärmen! Undvik också färdigkitt med bröstnäsduk och slips i samma färg, det blir väldigt platt och tråkigt!


Sen beror det ju givetvis på om du växt klart eller inte, har du inte gjort det skulle jag inte slänga iväg flera tusen på en kostym utan köpa en billigare på t.ex. H&M och hellre lägga pengar på skor och accessoarer som du kan ha kvar! Om du vill så är det helt ok att köra på udda kavaj och byxa.

Vill du "sticka ut" ur mängden kan du antingen välja fluga eller helt enkelt satsa på bra passform och snygga matchande accessoarer, något de tyvärr brukar vara brist på vid studenttider

om jag skulle ta studenten skulle jag välja, en marinblå 2-knäppt kostym, ljusbruna brogues, någon snygg slips och en matchande bröstnäsduk.
Jag har ju redan kört studenten för under 200 kronor men kommer nog köra en till studentrelaterad outfit/inspiration!

Va ska man ha på första dejten? jag har preppy stil, men jag har ofta väldigt dressat, men jag vill inte ha super dressat på första dejten. Hjälp:(


mycket beror ju på vad ni tänkt göra på första dejten, ska ni gå ut och äta, ta en fika osv.
knåpade ihop något som jag tror passar dom flesta tillfällena utan att riskera att vara överklädd.
ledorden är ledigt och enkelt men ändå välklätt



kavaj H&M 398 kronor

Linneskjorta uniqlo ca 250 kronor

jeans Uniqlo ca 300 kronor

skor Loake L681 www.herringshoes.co.uk ca 840 kronor

skärp www.beltoutlet.com ca 60 kronor

bröstnäsduk altea ebay.com ca 250 kronor

klocka www.kaplans.se 210 kronor


Kommentarer
Postat av: oskar

Grymt användbart inlägg. Vad köper man jeansen från första bilden förresten?

2009-04-16 @ 21:00:04
Postat av: Johan

Tack för bra svar, grym blogg förresten!

2009-04-16 @ 21:13:53
Postat av: Jimmy

oskar: kul att du gillade det, jeansen är från H&M och finns på deras hemsida!

Johan: tack för dom fina orden :)

2009-04-16 @ 21:25:44
URL: http://fashionbycsn.blogg.se/
Postat av: Fredrik

Kavajen längst ner från HM var riktigt snygg. Gillar verkligen den höga knäppningen. Kanske något man ska ta o satsa på.

2009-04-17 @ 15:08:21
Postat av: jimmy

fredrik: ja jag gillar den kavajen som satan, tror att den höga knäppningen gör den till en perfekt vårjacka!

2009-04-17 @ 15:23:49
URL: http://fashionbycsn.blogg.se/
Postat av: alex

Hmm...jag har finkammat H&Ms sida efter kavajen men verkar inte hitta den. Kan du posta en länk till den?

2009-04-19 @ 19:39:31
Postat av: jimmy

2009-04-19 @ 22:23:06
URL: http://fa
Postat av: Anonym

om du menar den längst ner så gå in på H&Ms hemsida och kolla nyheterna under herrfliken, andra plagget!

2009-04-19 @ 22:23:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0