Inte ens om grisar lär sig flyga

Satt inne på DN när jag hittade nedanstående länkar där dom intervjuar "idol-Kevin" och "EMD-Mattias" kring deras "egna stil och modeintresset" och helt ärligt när Kevin kläcker ur sig kommentaren
"Men det kan också vara snyggt med ett linne och en kavaj på det, kanske ett coolt halsband över, om man ska ut på något bra ställe, eller så. " vill jag nästan självdö lite framför datorn, det var inte snyggt under idol säsong 1 och det är tamefan nästan ännu fulare nu.

Det största felet är att DN och liknande tidningar framställer folk som lika gärna kunnat blivit påklädda av en snetrippad orangutang som modemedvetna och trendiga, jag är normalt för att man har en egen stil och klär sig i det man trivs med men om jag fick bestämma skulle utalanden så som "Och så stoppar jag in byxorna så att folk ska se vilka strumpor jag har. " och "Jag gillar frack men drar helst på mig ett par sköna, slappa byxor, skjorta och en lite löst hängande slips." strafas med MINST 48 h fastspännd till en skampåle mitt i kungsträdgården.

Kevins "intervju"

http://www.alltomstockholm.se/start/article44053.aos

Kommentarer
Postat av: Jocke

"Men det kan också vara snyggt med ett linne och en kavaj på det, kanske ett coolt halsband över".



Kan ju faktiskt vara snyggt, men lär bli katastrof när dessa grabbar tar på sig det. För stor kavaj (självklart svart vad annars) + jeans och visst okej med halsband men självklart ska en slips lite nonchalant knytas runt halsen;)

Hehe, samma visa varje år på idol. Vem fan är stylist där??

2009-04-05 @ 11:59:20
Postat av: fashionbycsn

jocke: jo visst håkan hellström är väll ett exempel på en person som kan bära upp det, men det där lät precis som en klassisk idol-styling.

Ja du stylisten kan ju vara bland det mest överbetalda oavsett vad han/hon tjänar, jösses alltså!

2009-04-05 @ 14:31:27
URL: http://fashionbycsn.blogg.se/
Postat av: Archibald

...Sen ser besvärande många av sveriges framtida män upp till dessa ideal. Illavarslande.



Jag ska inte sticka under stol med att jag vid väl valda tillfällen, kan lossa lite på slipsen för att förstärka ett ledigare intryck.



Att dock på post-våldtäktsmanér konsekvent ha knuten hängande halvvägs till naveln, går bort. Helt. Alltid.

2009-04-06 @ 13:25:39
URL: http://thedronesclub.wordpress.com/
Postat av: fashionbycsn

archibald: precis det som är problemet!

även jag kan ibland ha slipsen lätt lossad, tex om jag sitter med ett gäng vänner och fikar så kan jag göra det om det blir lite för varm eller så, men precis som du säger så är det så extremt fult att ha slipsen hängandes halvvägs till naveln eller ännu värre, kombinationen slips och t-shirt/linne

2009-04-06 @ 15:04:11
URL: http://fashionbycsn.blogg.se/
Postat av: olivia

hahaha, jag tror jag älskar din blogg.

hjälp alla svenska män att klä sig fint, svettiga gympaskor och dressmanjeans är inte OK. kevin borde förövrigt skjutas för det där.

2009-04-10 @ 12:05:31
Postat av: Nils

Hellre linne och kavaj än att se ut som en jävla lumberjack.

2009-04-10 @ 22:47:57
URL: http://storstadspojken.se
Postat av: Anonym

olivia: tack så mycket haha :) fast den svenska genomsnittsmannen klär sig ju ändå helt ok, även om jag misstänker att flickvännerna står för inköpen till en stor del! men det ska det bli ändring på.



nils: jag håller med dig, linne och kavaj är inge fel i sig, men just idolstylingen med en svart polyesterkavaj, ett rejält jävla urringat linne och ett "coolt" halsband är inte ok tyvärr

2009-04-11 @ 02:22:04
Postat av: olivia

men "helt ok" uppfattas även "tråkigt". om jag får vara kräsen ^^ keep up the good work, rekommenderade din blogg till en killkompis han blev lite inspirerad tror jag!

2009-04-13 @ 01:02:40
Postat av: jimmy

olivia: jo visst är det så , men sammtidigt hellre tråkig än att klä sig som genomsnittsamerikanen eller hur :) kul om han gillade bloggen

2009-04-13 @ 10:33:48
URL: http://fashionbycsn.blogg.se/
Postat av: olivia

amerikaner har en skrämmande kärlek till fula gympaskor och svettiga baseballkepsar. måste erkänna att efter besök i usa så är man lättad över att se tråkiga svenskar igen. men jag tänker fortsätta vara kräsen. skulle förövrigt vara kul om man fick se dig bära kläderna!

2009-04-13 @ 13:01:20
Postat av: jimmy

olivia: jag förstår dig, klart man inte ska vara nöjd med "ok" eller hur :) har som sagt var lovat att lägga upp nån outfit lite senare!

2009-04-13 @ 13:25:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0