Inför studenten del 2 - kostymen

En sak som är bra med studenten är att det inte är särskilt strikt, det fungerar lika bra med kostym som med kavaj och udda byxa, däremot skulle jag personligen undvika alldeles för trendbetonade plagg, vill man sticka ut gör man det bäst genom en perfekt passform samt välmatchande accessoarer, för tyvärr brukar studenten vara en orgie i färdigköpta slipspaket och svarta polyester kostymer. Här kommer fem alternativ som jag gillar, kom ihåg att det är än då sommar när ni tar studenten så det är absolut inget fel att välja en kostym i linne eller bomull!


Sen vill jag tillägga att har ni inte växt klart är det verkligen inte värt att slänga iväg en massa pengar på en kostym. Satsa hellre mer pengar på accessoarerna samt skorna, den principen gäller i och för sig alla, det är lättare att lyfta en billig kostym med snygga skor än att lyfta ett par billiga skor med en dyr kostym!


Jag försökte också hitta lite bilder på H&Ms modern classic kostymer som sys i 100% 120s ull men det verkar omöjligt.
 I vilket fall som helst så håller dom väldigt fin kvalitet för det priset, har för mig att dom landar på runt 2000 kronor!




Grå linnekostym H&M 750 kronor

Beige ofodrad kostym u bomull H&M ca 1200 kronor

Marinblå kostym Brothers 2000 kronor (inkl slips, skjorta och bröstnäsduk)

Kostym topman ca 1500 kronor

Kavaj Unqilo just nu ca 360 kronor

Chinos H&M 198 kronor


Kommentarer
Postat av: Niclas Borgström

Snyggt!



Kan du inte dra ihop en mer färgglad outfit till studenten till den som verkligen vill synas? :)



En utstyrsel för hippies, helt enkelt.

2009-04-23 @ 12:39:19
URL: http://niclasborgstrom.blogspot.com
Postat av: jimmy

Niclas: en färgglad studentutstyrsel ska fixas!

2009-04-23 @ 12:46:50
URL: http://fashionbycsn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0