ändrade lördagsplaner

fick precis ett samtal av en vän så ska över dit nu istället, men jag ska inte klaga att jag hann sitta och titta på Getafe vs Barcelona till maten är inte fyskam.
Eftersom bildkvaliten på mina egna kläder förra gången var katastrof kommer här ett nytt försök, kläderna (försöker) följer samma tema som maten, nämligen italienskt, själv gillar jag just kontrasten midjekort racinginspirerad jacka och slips.



Jacka Zara
Skjorta H&M
Jeans H&M
Skärp Jpress (köpt på herr judits)
Skor  asos man www.asos.com
Klocka Swatch Musical

Jag måste tillägga att mat var tamefan ännu svårare att fotografera än kläder, blir till och träna lite för min del med kameran!

Då mat är ett stort intrsse för mig så fick käket åka med dagens rätt är Paste med egengjord pesto och seranoskinka

recept pesto (4 port):
1 kruka färsk basilika
2 vitlöksklyftor
1,5 dl olivolja
25 gram parmesan
25 gram pecorinoost (själv bytte jag ut all ost mot 50 gram av lidls Gran padano för att göra de hela mer budgetanpassat)
20 gram pinjenötter

Enligt italiensk tradition ska pesto göras i en mortel men jag orkar iallafall inte stå och fixa och ha mig allt för mycket så mixern fungerar den med!
Lägg i all basilika, vitlöken, olivoljan och pinjenötterna och mixa tills den blir slät och jämn, riv ner osten i peston och blanda runt!
väldigt enkelt och VÄLDIGT gott!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Håller med om att slips passar till racingjacka, brukar själv köra det till min Members Only.

2009-04-18 @ 22:02:04
Postat av: Mads

Du skal huske, at riste pinjenødderne på panden inden du bruger dem. Ellers kommer smagen ikke ordentlig frem.



I øvrigt kan jeg varmt anbefale puttanesca:

1 lille glas oliven

½ glas kapers

ansjoser i olie (2-3 stykker alt efter smag)

1 dåse flåede tomater

2 fed hvidløg

chili



Hakkede hvidløg og chili simres i olivenolie på panden et par minutter (hvidløget må ikke blive brunt). Hak oliven, kapers og ansjoser (eventuelt i blender) og put dem på. Rist det hele lidt og hæld tomaterne over. Lad det hele simre 15 minutter og servér med spaghetti!



En hel genial ret, der i øvrigt er både billig og kan laves af ting, man kan have i køkkenskabet til de dage, hvor man ikke orker handle ind.

2009-04-19 @ 01:50:35
Postat av: Mads

Jeg er i øvrigt vild med slipset. Hvor er det fra?

2009-04-19 @ 01:52:15
Postat av: jimmy

2009-04-19 @ 03:10:13
URL: http://fas
Postat av: jimmy

mads: tack för tipset, glömde skriva att slipsen hittade jag i min flickväns farsas garderob den är från typ 70-talet

2009-04-19 @ 03:11:27
URL: http://fashionbycsn.blogg.se/
Postat av: johanness

Hemgjord pesto är verkligen förbannat gott. Prova att fylla kycklingfiléer med pesto hälla över lite krossade tomater och grädda det i ugnen, väldigt gott och väldigt enkelt. Servera med tagleatelle eller en italiensk risotto.

2009-04-19 @ 20:45:50
Postat av: jimmy

johannes: tack för tipset, ska verkligen testas!

2009-04-20 @ 17:39:23
URL: http://fashionbycsn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0