Dagens stilikon: Paradis-Oskar

När jag var liten älskade jag Rasmus på luffen och brukade fantisera om att luffa omkring bland småländska gårdar. Något jag inte la märke till då är att Paradis-Oskar fan är ett geni när det gäller kläder, slitet och sjavigt men likförbannat välklätt.

Här kommer min hyllning och en modern tolkning av hans kläder, byxorna ska vara rejält upprullade, allt är skrynkligt och jag ser mig gå längs sörmlandsleden visslandes på luffarvisan.




kavaj H&M 598 kronor

grå skjorta topman ca 350 kronor

Hatt topman ca 220 kronor

chinos www.laredoute.se 299 kronor

skor topman ca 700 kronor

repstump finns typ överallt för runt 30-40 kronor

väska prAna @ amazon ca 270 kronor
vantar topman ca 65 kronor

halsduk topman ca 125 kronor


Kommentarer
Postat av: Anonym

gillar att du ibland gör lite outfits som är lekfulla och med roliga inspirationskällor. fortsätt såhär!

2009-06-14 @ 19:28:54
Postat av: Niclas

Riktigt bra och roligt initiativ på en outfit. Mer sånt här!

2009-06-14 @ 22:05:34
URL: http://niclasborgstrom.blogspot.com
Postat av: Gefundenes Fressen

Ahh, Rasmus på luffen hade jag på kassettband. Mycket bra! (För er unga som inte vet vad kassettband är så var det 80-talets motsvarighet till mp3. Typ.)

2009-06-15 @ 07:48:43
URL: http://pityful.blogspot.com
Postat av: jimmy

anonym: tack kul att du gillar det.



niclas: självklart blir det mer ;)



Gefundenes: haha ja kassetband är bajset, helt klart. Har många fina minnen av hur jag låg och lyssnade på kassetband som liten när de var läggdags, dock var nog tintin min favorit :D

2009-06-15 @ 10:24:05
URL: http://fashionbycsn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0