guess who's back

Nu är jag åter hemma efter en väldigt trevlig vecka, trots enorma mängder regn. Just nu skulle jag behöva några dagars detox alá Promoe, alltså vegankäk och ingefärsvatten efter en vecka full av burkravioli, langos, fisljummen öl och chips.

Veckans bästa konserter var

Thåström
Hans spelning var fan magisk och att spelningen avslutades med allsång till Die mauer gjorde de hela ännu bättre, helt enkelt en perfekt avslutning på festivalen.

Promoe
Sveriges kanske bästa rappare levererade mer än förväntat, allt från Looptroops klassiker ring snuten till låtar från hans nyaste skiva. Få artister leverar med sån energi, synd bara att ungefär 70% av publiken var där för att höra svennebanan och därför stod helt tysta och stilla under resten av tiden

Madness
Knappt aldrig lyssnat på dessa mer eller mindre knäppa britter men jävlar vad dom levererar på scenen, med fruktansvärt bra närvaro och riktigt dansanta låtar kommer jag verkligen minnas den här spelningen länge.

Det engelska ska bandet Madness spelade på fredagen på Hultsfredsfestivalen.

Foto Patrick Sörquist / SCANPIX

Lars Winnerbäck
Vad ska man säga, en av sveriges kanske bästa live-artister på största scenen på Hultsfred kan ju bara bli succé.
Riktigt mäktig känsla att känna hur marken runt Hawaii gungade när Winnerbäck drog igång.

Ska se om jag får min kamera (som jag glömde ute i regnet) att vilja fungera ordentligt, isåfall kommer de upp lite mer bilder snart!

Kommentarer
Postat av: Gefundenes Fressen

Madness gillar jag mycket. Visste inte att de fortfarande var ute i svängen.



De övriga tilltalar inte min personliga smak det minsta faktiskt, det skulle vara Thåström i så fall.

2009-07-13 @ 11:52:11
URL: http://pityful.blogspot.com
Postat av: Jimmy

Ja madness har väl inte synts så mycket i sverige på länge men tror dom varit mer eller mindre aktiva hela tiden faktiskt. oavsett vad så var dom sjukt bra live.



Dom övriga banden är långt ifrån favoriter (eller Thåström kan nog klassas som en favorit) men dom är jävligt bra live och har verkligen inget emot musiken.

2009-07-13 @ 12:25:34
URL: http://fashionbycsn.blogg.se/
Postat av: S

Amen fyfan. Franz Ferdinand och Timbuktu då?!

2009-07-13 @ 15:49:34
Postat av: jimmy

S: har aldrig gillat franz, inte min musik.

Timbuk var säkert skitbra, men jag och min vän som såg konserten var något överförfriskade om vi säger så, så vi stack efter 3 låtar

2009-07-14 @ 10:46:37
URL: http://fashionbycan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0