suck

Jag vet att de här inte är en politisk blogg för fem öre och de ska det inte bli heller men datalagringsdirektivet som EU tvingar på oss får mig att vilja emigrera till typ Panama, att vi på allvar nu blir stämda av EU för att vi inte infört lagar som gör att vi övervakar våra egna medborgare är för mig helt jävla otroligt! Det som gör de hela ännu värre är att moderaterna, sossarna och resten av packet  i riksdagen sitter och beklagar sig över de hela, "ojojoj vi måste tyvärr, vi vill ju igentligen inte (jo tjena!)". I helvete heller, vi borde be EU DRA ÅT HELVETE helt enkelt, har aldrig varit helt emot en europeisk union men nu börjar jag fan omvärdera de hela, att ett gäng rasistiska pissländer ska kunna besluta att vi i sverige måste göra si eller så är ju tamefan helt otroligt, jag hoppas verkligen att svenska folket tar sitt ansvar och röstar i EU-valet, och att folk är smarta nog att rösta på ett parti som vågar  av be resten av europa att sticka och brinna när dom försöker besluta om hur vi styr vårt land, hur vår arbetsrätt ska se ut osv. när vi är ett av dom mest välfungerande länderna i världen!

företsen kolla in den här filmen, klart tänkvärd och rätt rolig samtidigt som den belyser det bisarra med datalagringsdirektivet (1984 here we come!)

Du bist Terrorist (You are a Terrorist) english subtitles from alexanderlehmann on Vimeo.





jaja lite mode ska vi vill klämma in också, iklädd de här skulle jag vilja förmedla för resten av europa att dom kan kyssa min bleka röv innan jag örfilar upp bla. Sarkozy, Berlusconi och Fogh Rasmussen.

Brun kavaj H&M 598 kronor

Byxor H&M 398 kronor

Vit skjorta topman ca 250 kronor

Bröstnäsduk http://www.tiebar.com/ ca 50 kronor

Slips http://www.tiebar.com/ ca 130 kronor

Skor topman 55 pund

Strumpor http://www.asos.com/ ca 60 kronor kronor
Skärp http://www.asos.com/ ca 130 kronor

Klocka ben sherman via http://www.asos.com/ ca 700 kronor


Kommentarer
Postat av: Robin

Driver du eller!?

"Det som gör de hela ännu värre är att moderaterna, sossarna och resten av packet i riksdagen sitter och beklagar sig över de hela, "ojojoj vi måste tyvärr, vi vill ju igentligen inte (jo tjena!)"...gäng rasistiska pissländer ska kunna besluta att vi i sverige måste göra si eller så är ju tamefan helt otroligt".



Hela ditt inlägg sänker din blogg tyvärr. Du säger emot dig själv då du påstår att den svenska riksdagen igentligen vill implementera direktivet men lutar sig tillbaka på att låta EU framstå som "bad guys" och sedan kommer med att det är ett gäng rasistiska pissländer som beslutar om hur landet skall styras. I och med att riksdagen enligt dig har en vilja att göra detta så spelar det väl ingen roll om vi är med i EU eller inte?! Tycker du borde låta dina kommunistiska tankar till ett forum som är lämpligare! Eftersom du uttalar dig om EU så antar jag att du besitter informationen att den grundades för att Europa har alltid varit en region i världen som det krigats i, man ville uppnå en gemenskap där vi kunde säkra handeln och jobba för fri-och rättigheter för alla individer i medlems staterna osv osv. Och att du ens nämner sveriges arbetsrätt är nog det absolut dummaste som sagts i mannaminne! Den svenska arbetsrätten är ett stort skämt! Testa att slå upp lagboken och kolla in las så förstår du mig! Det är för det första i princip omöjligt att säga upp människor om man inte åberopar ekonomiska skäl, vilket du som inbiten sosse antagligen tycker är prefekt men för konkurransen och den nationella välfärden är det kaos! Nu helt plötsligt tänker du säkert, det är väl jättebra för den nationella välfärden om vi inte kan säga upp människor, då har vi ju ingen arbetslöshet? FEL! Företag speciellt små företag väljer att inte anställa folk utan går på säkerhet, detta är speciellt dåligt för yngre utan erfarenheter. Vidare har du i LAS en skyldighet att innan viktiga bestämmelser i företaget före detta via Arbetstagar organisationen som du antagligen besitter ett kollektivavtal med, detta har lett till att svenska företag har helt plötsligt fått en "delägare" som ska gå egenom i pricip hela din verksamhet utan att igentligen tillföra något! Även detta leder till att egenföretagare tex handtverkare som igenligen kan anställa en eller två personer till för att växa väljer att inte göra detta pga sociala avgifter och en som tidigare nämnt "delägare"! Nej, ni som läser detta låt inte Sverige utvecklas till en minisoviet och rösta på dem blåa!

2009-05-27 @ 12:20:41
Postat av: jimmy

så jag är både sosse och kommunist? samtidigt som jag utryckligen säger att jag anser att såväl moderaterna, socialdemoktraterna mfl i riksdagen gör ett enormt misstag. vem är det som motsäger sig själv?

det jag menar är att hade riksdagen inte kunnat skyllt på att eu-direktiv hade det blivit enormt mycket mer protester mot dessa lagförslag.



sen när har jag försvarat LAS? det jag sa var att jag anser att vi i sverige på hemmaplan ska avgöra hur vi vill att våran arbetsrätt ska se ut oavsett hur dom har det i Lettland, Frankrike osv.

Bara för att man har lägre löner i andra länder så ska vi godta lönedumpning etc?



anledningen att jag kallar riksdagen för "packet" är för att ytterst få¨faktiskt vågar höja sina röster och protestera, istället följer man sitt parti till punkt o pricka även om det går emot ens personliga åsiker (som man ofta är vald för)



sen pratar du om fri och rättigheter för alla individer i europa, på vilket sätt får vi mer frihet med lagar som datalagringsdirektivet?

Dessutom kan du inte förneka att bla. Danmark, Italien och Frankrike (för att ta några exempel) är rasistiska länder, t.ex. när jag var i Danmark i sommras så fanns det väldigt mycket reklam för skolor där dom deklarerade att "I vår skola bär inga lärare slöja " och "i vår skola har alla lärare danska som modersmål" sen finns det lagar som säger att är du inte född i europa men blivit dansk medborgare måste du vara minst 24 år för att få gifta dig, medan de är 18års gräns för övriga.



I Italien har man register för alla romer som dom måste vara registrerade i, ungefär som man gjorde i nazityskland med judarna, men nu är det ju romer så då är det ju ok?



sen har jag aldrig sagt att man ska rösta varken blått eller rött utan snarare på ett alternativ som vågar protestera mot rasismen i europa och som jobbar för att besluten kring vårt land ska ligga kvar i vårt land! Sen är det skitsamma om du kryssar en moderat eller vänsterpartist för mig.



sen måste väl min blogg vara ett forum för mig att utrycka mig i, eftersom jag ensamt driver den borde jag ju ha rätten att säga vad jag vill, oavsett om folk gillar det eller ej!

ha en fortsatt trevlig dag

Mvh

Jimmy aka kommunisten om man nu får tro robin!

2009-05-27 @ 13:32:37
URL: http://fashionbycsn.blogg.se/
Postat av: Robin

Kul att du kunde stödja din argumentation, får ta tillbaka slagorden kommunist sen det fina med det hela är väl att vi lever trotts allt i en demokrati med frihet till eget tycke.. anywho.. how to dedicate one hour of tentaplugg, va gött att göra något annat!

Keep up the goodwork med bloggen annars men som du nämnde i inlägget så ser jag som läsare nog helst att du håller det som en modeblogg, då jag personligen tycker att det kan va kul att läsa den för att slippa höra allt jävla tjat om EU och vad folk har för åsikter..

Mvh Robin

2009-05-27 @ 14:09:52
Postat av: jimmy

robin: haha, ja du lite politisk debatt har ju aldrig skadat ;) och lovar att det inte ska bli nån politisk blogg, har inte intresset och tror få andra har de av att hela tiden läsa mina åsikter varje dag.

Mvh

Jimmy

2009-05-27 @ 14:24:15
URL: http://fashionbycsn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0