sena kvällar innan tentan.

När jag sitter och pluggar i långa pass brukar jag slarva med att äta, oftast fastnar jag med böckerna i flera timmar tills jag plötsligt strax innan midnatt inser att satan jag har ju inte ätit sen sex ungefär.
Då är scones min absolut bästa vän, det tar max en kvart att slänga ihop och tillsammans med lite cheddarost och en kopp te är det förbannat gott. Dessutom ger det den lilla extra energin som behövs för att jag ska orka plugga 2-3 timmar till.

Mina favortisorter när det kommer till te är stockholms tea centers söderblandning och deras Sir johns blend, fler sorter än så behövs inte här hemma iallafall.

Iklädd dagens klädsel ser jag mig själv sittandes och plugga hemma när hungern faller på, jag går ut i köket och rör ihop lite scones och kokar en kopp te, för att sen åter sätta mig vid skrivbordet.

Kabelstickad tröja http://www.nautica.com/ ca 300 kronor

Chinos H&M 198 kronor

vit skjorta H&M 198 kronor

Fluga principessa @ amazon ca 210 kronor

läderslip-ons hushpuppy via http://www.amazon.com/ ca 130 kronor


sconesrecept (2 personer)

  • 1,5 dl filmjölk

  • 50 gram smör

  • 2 dl grahamsmjöl

  • 2 dl vetemjöl

  • 2 tsk bakpulver

  • 1 tsk salt

    blanda smör mjöl, salt och bakpulver till en grynig deg, rör snabbt i filmjölken, men överarbeta inte degen. Baka ut till 2 st bullar, runt 10 cm i diameter, sätt på ugnen på ca 250 grader och grädda i 8-10 minuter


Kommentarer
Postat av: Jonas

Tjena!



Det här med kabelstickade tröjor! Vet du vart man kan hitta sådana? - Helst i någon annan trevlig färg?



Mvh



Jonas

2009-05-14 @ 23:06:58
Postat av: jimmy

Jonas: kabelstickade tröjor kan vara rätt svårt att hitta, men kan återkomma med lite tips imorgon eller på lördag typ!



Mvh

Jimmy

2009-05-15 @ 00:22:04
URL: http://fashionbycsn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0