oscar efterfrågade: barbour liddesdale

Barbour jackan har tyvärr fått ett rätt dåligt rykte här i stockholm pga. Att halva stureplan sprungit omkring i denna modell, men på rätt person kan jackan vara väldigt snygg, det gäller bara att det inte blir för gubbigt och mossigt!
Sen tycker jag personligen att den känns rätt så höstig men den kan likväl fungera en kylig kväll i maj.


Jacka barbour liddesdale http://www.bestinthecountry.co.uk ca 800 kronor

Jeans topman ca 300 kronor

vit skjorta topman ca 300 kronor

ökenkänga http://www.asos.com/ ca 400 kronor

fickur kaplansauktioner 330 kronor

virkad slips ebay.com ca 110 kronor

gult skärp topman 8 pund

brun väska topman ca 440 kronor


Kommentarer
Postat av: Oscar

Tack! Jag håller helt klart med dig om att den har en stämpel, men eftersom du är väldigt bra på att kombinera så var det intressant vad du skulle göra med den:)



Sedan finns det alltid en personlighet bakom jackan som inte behöver ha denna stämpel;)



Jag har också ett annat litet problem; jackor som fungerar till kavaj en utekväll när det är för varmt för skepparkavajen t.ex. (det var lite så jag tänkte barbourjackan också)

2009-05-04 @ 13:47:29
Postat av: Fredrik

Fint med quilted jackets, tyvärr har de ju som du säger en stämpel och en mossighet. Men det är väl detta man får arbeta bort med accessoarer ;)



Vet du förresten om någon som säljer Mac-coats till överkomligt pris? Har letat som en dåre.

2009-05-04 @ 17:16:01
Postat av: RobiniLund

Mossighet? Vad menas med det? gubbigt? Nyfiken på begreppet.

2009-05-04 @ 23:37:04
Postat av: Emil

Hur resonerade du kring det gula bältet? Tycker det är totalt malplacerat.



Bra blogg i övrigt!

2009-05-05 @ 02:28:35
Postat av: jimmy

oscar: hoppas du gillade det! hm jacka till kavaj, kanske en mac? återkommer när jag funderat lite.



fredrik: Hm, det enda jag kan komma på är ebay på rak arm, återkommer om en stund när jag funderat!



robinilund: mossigt= gammalt/tråkigt typ



Emil: personligen gillar jag att det gula bältet bryter av klädseln samtidigt som den gör det hela lite mer spännande, men det är ju bara min åsikt! :)

2009-05-05 @ 11:13:21
URL: http://fashionbycsn.blogg.se/
Postat av: Johan

Barbour Liddesdale går att köpa på Oljerockar.se om man vill köpa i Sverige:



http://www.oljerockar.se/product.html?product_id=40&category_id=5



2009-09-02 @ 22:06:26
Postat av: Lova

Jag hoppas att du fortsätter med att uppdatera din blogg - den har verkligen potential :D!

2012-03-19 @ 00:35:57
URL: http://hemförsäkringidag.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0