inför studenten: DN har fått det hela om bakfoten

Hittade idag den här artikeln via DNs hemsida och kände mig tvungen att kommentera den, helt ärligt det är inte okej att använda varken frack eller shorts och en skjorta på studenten. Det kanske är jag som är konservativ men när jag tänker studenten så tänker jag sommarfest och dresscoden brukar ju (även om det är innoficiellt) vara kavaj vilket betyder kostym alt. kavaj med udda byxa (helst inte chinos om man ska vara riktigt ordentlig) och jag anser att man bör hålla sig till de. Är man rädd om kläderna så byter man innan det är dags att åka flak.

Sen säger en av killarna i intervjuen att han tänker satsa på kostym till sin bal två dagar innan studenten och att han helst bara vill använda den en gång. Åter igen fel, på en bal är det högtidsdräkt som gäller, då är det frack alt. folkdräkt eller militärhögdräkt som gäller även om det inte hålls så hårt på det nu längre, och varför slänga ut flera tusen på en kostym som man sen bara använder en gång? det är ju rent ut sagt idiotiskt!

hela artikeln hittar ni här.
http://www.pastan.nu/shopping/shorts-eller-frack-i-stallet-for-studentkostym-1.858509

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0