Filip efterfrågade ...

Filip efterfrågade brooken preppy alá budget, för er som inte vet vad broken preppy är rekomenderar jag ett besök till grundaren för utrycket på industribolaget som för övrigt är en av dom absolut bästa manliga modebloggarna just nu.
När jag tänker broken preppy tänker jag välklätt och preppy möter rockabilly och work wear, hellre ett par rejält slitna kängor till kavajen än ett par allt för putsade oxfords. Dessutom är detaljerna otroligt viktiga och jag ser iallafall gärna att lekfullheten får ta över till stor del genom t.ex. färgglada armband och andra personliga detaljer
här kommer mina försök, den första outfiten är lite mer uppklädd, den andra anpassad för en dag på stan och den tredje för en dag på landet.

Ska jag vara helt ärlig så är det väll egentligen bara outfit nr 2 som lyckas fånga broken preppy på riktigt men dom andra två fick hänga med endå

jag ser mig själv klädd i denna outfit på kanske en studentmotagning eller ett sommarkalas, självklart är det barfota i skorna som gäller och byxorna är lite nonchalant uppvikta till den perfekta sommarlängden på byxorna.



Kavaj uniqlo ca 450 kronor

Skor topman ca 600 kronor

Byxor topman ca 500 kronor

Skjorta H&M 198 kronor

Skärp H&M 98 kronor

Armband H&M 50 kronor

Klocka från 1930-talet kaplans.se 1140 kronor

väska ebay just nu 100 kronor
fluga ebay köp nu pris ca 150 kronor

Den här outfiten är tänkt för en dag på stan, kanske en shoppingrunda eller en fika med några vänner, skjortan ska gäran vara ostruken och skrynklig som på bilden, jag skippade bältet då jag tycker det kan vara riktigt snyggt med skjortan instoppad i jeansen utan bälte. Jag gillar dessutom kavajen starkt och främst dom silvriga knapparna som ger lite mer liv i kavajen men är mer diskreta än knappar i mässing, dessutom är dom väldigt snygga mot den marinblå bakgrunden


Blazer med silverknappar Uniqlo ca 600 kronor

Skor asos ca 450 kronor

Jeans H&M 398 kronor

Skjorta H&M 198 kronor

solglasögon asos ca 120 kronor
slips ebay just nu ca 150 kronor
messengerbag ebay just nu ca 70 kronor


inspirationen för den här outfiten är den där perfekta försommardagen, solen skiner och man är ledig på riktigt för första gången på väldigt länge. dagen spenderas sittandes i solen med en riktigt bra bok och en god öl

hatt asos ca 120 kronor

button down skjorta i oxfordtyg uniqlo ca130 kronor

shorts asos ca 250 kronor

skor asos ca 400 kronor

väska ebay just nu ca 300 kronor

bok Mörker ta min hand av Dennis Lehane är en otroligt bra och läsvärd bok från en av mina absoluta favoritförfattare

öl jämtlands hell


Kommentarer
Postat av: filip

Tack o tack :) Mycket snyggt där måste jag säga, den tredje tycker jag såg riktigt skön ut speciellt med hatten!

2009-03-18 @ 08:00:32
Postat av: Jocke

Bra inspiration, besöker denna blogg dagligen. Kul att du lyckas sätta ihop lite budget-outfits (bra för en studerande)...dock ställer jag mig den stora frågan, samtidigt som jag ber till gudarna, när ska Uniqlo öppna i Sverige!

2009-03-18 @ 09:59:46
Postat av: Anonym

Vårkänslor? :)

2009-03-18 @ 10:07:54
URL: http://click.double.net/?25669;188;10613
Postat av: fashionbycsn

flip: tack så mycket, lyckades kanske inte helt 100 enligt mig själv men hoppas du är relativt nöjd! :)

jocke: kul att du uppskattar bloggen! ang uniqlo den frågan har jag också ställt mig, jag är helt säker på att det finns en stor marknad för deras kläder här i sverige!

2009-03-18 @ 16:43:47
URL: http://fashionbycsn.blogg.se/
Postat av: oskar

Var hittade ni dom hm jeansen? Var själv inne på deras hemsida men där fann jag dom inte.

2009-03-20 @ 22:27:54
Postat av: fashionbycsn

oskar: gå in på www.hm.com och välj shop online sen trycker du på nederdelar och sen visa alla, finns sen på sida 2

2009-03-20 @ 22:58:54
URL: http://fashionbycsn.blogg.se/
Postat av: oskar

Japp där var dom, tack för hjälpen

2009-03-21 @ 15:32:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0