ledig klädd i kavaj

Många av mina vänner säger att det känns alldeles för strikt och stelt med kavaj till vardags men jag skulle vilja påstå motsatsen, rätt kavajen är enligt mig den ultimata vårjackan, givetvis får den inte vara alldeles för strikt utan gärna ofodrad och lite kortare.

I den här outfiten ser jag mig själv gå ner för götgatsbacken påväg mot medborgarplatsen och alla deras uteserveringar,
solen skiner och livet är sådär bra som det bara kan bli den första varma vårdagen!



Kavaj från Topman ca 700 kronor
Skorta H&M 198 kronor
Byxor H&M 198 kronor
Skärp tommy hillfiger asos.com ca 300 kronor
Loafers Asos.com  ca 480 kronor
solglasögon sovintage.se 340 kronor
fluga ebay.com
ca 20 kronor
portfölj ebay.com 
köp nu pris: 400 kronor
paisley mönstrad bröstnäsduk ebay.com
  just nu ca 60 kronor

 

Imorgon ska jag med min brorsa och handla kläder, eller snarare "övervaka" honom åt morsan så att han inte slänger iväg 2000 kronor på en enda tröja, brorsan brukar be mig att inte ta mina röda chinos och klä mig "neutralt" om vi har något gemensamt ärende på stan, dvs. inte så mycket färg och så diskret som möjligt, den här outfiten är min kompromiss, visst byxorna är gröna men jag tycker att resten av kläderna balanserar upp dem och gör dem mindre iögonfallande, helt enkelt snyggt och personligt utan att driva lillebrorsan tillvansinne



(tyvärr syns det inte på bilden men kavajen är lätt hundtandsmönstrad

Kavaj från Topman ca 700 kronor

Byxor H&M 198 kronor

Bälte asos.com ca 500 kronor

Skjorta H&M 198 kronor

Virkad slips asos.com ca 80 kronor

strumpor topman 40 kronor

Loak higham www.herringshoes.co.uk ca 900 kronor

brun messengerbag ebay.com  just nu ca 350 kronor

Klocka http://www.grandsand.com 400 kronor




 

Kommentarer
Postat av: Filip

Härlig blogg detta som jag börjat följa. Får man göra requests skulle jag gärna vara den första. Du vet säkert vad broken preppy är och enligt min mening är det bland de snyggare stilarna, så gör gärna ett inlägg om den stilen med en lr två outfits :)

2009-03-16 @ 18:40:09
Postat av: Annie

Himla fina kläder, som jag vet att du skulle passa väldigt bra i! Men åker tofsloafersarna på går jag inte bredvid dig ;) Den bruna axelremsväskan skulle jag inte själv tacka nej till som skolväska.

2009-03-16 @ 20:54:09
Postat av: fashionbycsn

filip: jag ska göra mitt bästa! lägger upp det senare i veckan

2009-03-16 @ 23:03:20
URL: http://fashionbycsn.blogg.se/
Postat av: Filip

Härligt! :)

2009-03-16 @ 23:18:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0