2 sidor av samma mynt

När jag hör ordet amerikansk preppy tänker jag direkt på mycket färg, vågad styling men framförallt självförtroende och en hel del självdistans, för det är främst det som krävs för att kunna bära upp den här typen av kläder utan att se ut som en vandrande skyltdocka.
här kommer två försök från min sida, en mer dressad och en lite ledigare.

Den här outfiten är välklädd men endå inte särskilt uppklädd, jag ser mig själv sittande hemma hos en vän på en trevlig grillkväll eller varför inte en studentmotagning.
Jag älskar verkligen den blå/vita kavajen från Asos, den är en aning svårburen men lyckas man kan det inte bli något annat än perfekt, till klockan hade jag nog velat ha ett natoband som färgmatchar med bältet



 

chinos H&M 198 kronor

Blazer asos ca 580 kronor

skärp asos ca 120 kronor

Skor asos ca 200 kronor

Skjorta Uniqlo ca 280 kronor

Klocka Ebay.com ca 50 kronor

Fluga Ebay.com ca 100 kronor

 

 

ledorde för den här outfiten är ledigt och bekvämt men samtidigt välklätt





Rugbytröja asos ca 600 kronor

Byxor H&M 198 kronor

Skor asos ca 450 kronor

Slips topman ca 150 kronor

Skärp topman ca 100 kronor

Solglasögon topman ca 150 kronor

Skjota H&M 250 kronor


Kommentarer
Postat av: filip

Älskar preppy jag med :) Flugan ovan ligger hemma i garderoben i väntan på studenten.

2009-03-11 @ 18:07:14
Postat av: fashionbycsn

filip: flugan är grym, kul med fluga på studenten för övrigt! Preppy är ju riktigt kul men endast då man släpper på reglerna och vågar hämta inspiration från andra stilar osv. annars blir de lite plumpt tycker jag

2009-03-11 @ 20:17:37
URL: http://fashionbycsn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0