outfit - tennis

Nu när solen skiner och våren verkligen är här så känns det dags att damma av tennisracket, jag och min bror brukar försöka spela några matcher varje år och det är alltid lika viktigt att vinna. Men en stor del i det hela är också kläderna, självklart anamas det "klassiska" tennismodet med korta shorts, piketröjor och pannband.
Tänkte försöka utmana brorsan på årets första match nu i helgen och tänkte därför att varför inte knåpa ihop en tennisoutfit.

Tubsockorna ska vara väl uppdragna, shortsen sluta på halva låren, pikétröjan instoppad och pannbandet ska givetvis hålla fast hårsvallet. I pausvilan så drar jag på mig cricketröjan för att behålla värmen medans jag sippar lite mousserande.

Crickettröja från Brooks brothers just nu ca 250 kronor
Piketröja H&M 98 kronor
Shorts topman ca 22 pund
pannband Stadium 49 kronor
Skärp Ralph Lauren via ebay just nu ca 120 kronor

strumpor stadium 69 kronor
Skor tretorn T56 http://www.sneakersnstuff.com 599 kronor
Väska ebay.com just nu ca 400 kronor

Mousserande vin Chapel Hill sparkling chardonay 69 kronor på systembolaget

 

 

föresten om det är någon som är mer intresserad av streetmode osv så halkade jag in på 

http://smoothconcrete.blogg.se/ än så länge bara 4 inlägg men jag gillar det och det behövs nån streetblogg tycker iaf jag!

Kommentarer
Postat av: Drullrulle

Halloj!!



du som verkar ha koll.. vart kan man hitta en likadan ellr liknande röd kavaj som på bilden?? o isf i vilken prisklass tror du det rör sig om?? grymt!! intresserad av en sånn!!



http://viewmorepics.myspace.com/index.cfm?fuseaction=viewImage&friendID=292334975&albumID=931316&imageID=10747446



cheeers!!!

2009-04-14 @ 20:25:14
Postat av: jimmy

drullrulle: ja du röda kavajer och framförallt röda sammetskavajer är inte det lättaste att hitta, Asos säljer någon röd smokingjacka och via sutopia kan du sy upp en röd annars har jag tyvärr ingen aning!

2009-04-14 @ 23:39:16
URL: http://fashionbycsn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0